Mia!!


Jag vill ju igentlign inte kalla mig ett stor fan till Maria Montazami. Men efter de här dagarna är jag en!
Det började ju redan i Torsdags när jag och sempan försökte få en liten kråka av henne på frölunda torg. Där var det massor med folk och vi gav upp.

Under helgen har mina päron varit här och sett mig spela match och vi har haft det super mysigt. Så söndagen riktade jag mot Bokmässan där mamma och pappa troligen skulle trivas. Men Mia skulle såklart vara på plats.





Så idag söndag kom vi in på bokmässan jag sa åt pappa att jag ville gå förbi hennes boksignering och så skulle det vara klart sen. Men när vi kom till hennes monter var det ju 100 miljoner människor som stod och köade.. Herregud tänkte jag och gav upp fighten..

Men sen gick vi upp en våning och där står älskade Per Morberg och slänger ihop en skagenröra. Jag börjar riva i schemat för Köksmontern och ser att Mia är på ingång om 2 timmar.





Min sambo Jessie börjar vid den här tiden bli lite trött på mig och mitt Mia prat. Men jag övertalar att stanna en stund och se om vi orkar vänta. Det gnabbas lite och tillslut går vi därifrån. På tok för mycket folk och vi hade typ inte sett någonting av självaste mässan så det var ett bra beslut.

Återigen på nedervåningen och inget speciellt lockar mig utan jag går mest och surara över att jag har köpt Mias kokbok. Då säger Jessie snäll som hon är. Okej vi går upp igen om jag får något att dricka. Jag blir ju glad över att vi återigen är tillbaka där mia snart ska göra entré. Men det är 1 timme kvar så jag har ju inge skyhöga förhoppningar. Jag och Jessie delar på oss för hon skulle köpa dricka.
När jag går runt där i min ensamhet märker jag att Mias autografkö precis bildas och jag står som nr 10 först i kön. Tävlingsmänniska som jag är har jag svårt att gå därifrån.




Mamma, pappa och jessie ansluter precis när Mia kliverfram och börjar skriva till alla fans. När jag väl står där framma med Mia knäpper pappa 10 kort och ber Mia vända sig till pappa och ta ett idolkort.
Allt detta för den härliga Fru Montazami.





Äntligen får man väl säga nu när man sitter här med Marias kokbok och den är signad!
Känner mig lite tom efter allt jagande men samtidigt välldigt glad!!





Bilder: Sven Dahlkvist aka Stor Dala


Kommentarer
Postat av: mamma

Tack Lisa och Jessi för en underbar helg i Göteborg.

Jag är speciellt glad att vi gick på bokmässan.Hoppas man blir bjuden på mat à la Maria Montazami

2011-09-26 @ 15:27:04
URL: http://sommarmedsempaochdala
Postat av: Dalapears

Yeah! Vilken höjdare att få träffa henne .. och som vi kämpade för att få hennes uppmärksamhet och autograf. Trots allt var det matchen mot Bajen som var bäst. Roligt att ni är i storform nu lagom till slutspurten. Det finns ett guld i horisonten som glimmar :) Lycka till!

2011-09-26 @ 19:52:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0