Fotboll o Keno!

Nu är vi i Tyskland med landslaget... men innan avresan hade jag några dagar ledigt från klubblaget. Dessa dagar spenderades uppe i min kära hemstad Uppsala och i Stockholm! Trevliga dagar med trevligt folk!

I söndags gick jag över till mormor en stund... som alltid slängde hon fram massa fika! Vi hade trevligt och avslutade med att fylla i några Keno rader som hon sedan cyklade iväg och slängde in... Hon cyklar jämt... 84 bast och för ett tag sen blev det 4 mil på en cykeltur! Hon skulle ut o kolla på några handelsträdgårdar som ligger lite utanför stan o sedan ta en annan väg hem... men missar att svänga av på ett ställe... hon märker ju sen att hon cyklat fel på småvägarna men tänker att "jag får väl trampa på, kommer nån gång till stora vägen"... vilket hon gjorde till slut... men där står skylten Uppsala 20 km. Hon har en mobiltelefon nu för tiden men den ville den envisa tanten inte använda utan trampa på in till stan igen!
Det var fint väder i söndags så jag och farsan drog ner o kolla Sirius lira sin sista seriematch med chans till att nå superettan... de vann matchen med 4-0 men missade tyvärr kvalplatsen på målskillnad. Mötte upp lite gamla fotbollsvänner där nere så det var kul!




Innan vi stack ner satt jag i köket med min dator när pappa kommer in för att ta sig en macka. Jag frågar honom:
Jag: -Säg en låt! Vilken som helst, vilken vill du höra?
(tänker då på nån av hans gamla låtar han brukar dra på ibland... va kul att jag säkert kan hitta den han kommer säga på Spotify tänkte jag)
Pappa: -Va är det nu då? Ehm men ta den där Be-jon-se då...
Jag: -Va? Vad försöker du säga?
Pappa: -Be-jon-se... den som mamma har som ringsignal! If I were a boy.

Men va?? Aja... Chockad och skrattandes drog jag igång hans låt...

//Semp





Kommentarer
Postat av: Marianne

Lycka till ikväll tjejer

2011-10-26 @ 08:38:57
Postat av: Bubbe

Vilket pop-snöre han är!

2011-10-26 @ 20:14:10
Postat av: Dalapears

Ville bara titta in på Bloggen och säga Grattis!!! Grattis till Cupguldet!

Nu: Mot C.L.-kannan !!!!! -vi é mé er-



Sempan! Vilken härlig mormor du har ...

2011-10-30 @ 12:11:40
Postat av: Emelie

Ni borde skaffa twitter, åtminstone någon av er, så man kan få uppdateringar lite oftare ;)

2011-10-31 @ 19:04:20
Postat av: Emelie igen

Oops, hittade dala på twitter nu :)

2011-11-01 @ 13:29:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0