USA

Fan vad skönt!!!

Nu blev vi grupp segrare och går in med en stark arme i slutspelen! Det är sjukt vad taggat det var igår och våra fans på läktaren var helt otroliga!! Ni kommer få många bilder av dessa fina människor som var på plats igår!



Linda "Sempan" Sembrant gör VM-debut mot USA!! En taggad Semp som varit otroligt duktig på träningarna, den som lägger dom absolut bästa passningarna i laget, ska äntligen in och LIRA!

Som pappa Dala sa: Så jävla skönt att det första du gör är att gå in i matchen och tacklar ner en USA-mittfältare! Semp: Man måste ju göra avtryck från sin debut!
Otroligt skönt att se Sempans inställning och fokus. Vi å bloggens vägnar önskar såklart Sempan mera VM tid!!!


Sen måste jag ju berätta om straffen. Det var sjukt nervöst när jag ser att dommaren blåser straff och jag inser att jag och Lotta ska bestämma oss vem som ska lägga den. Men som de står i den oskrivna regeln ska inte den som faller lägga straff. I detta fall togs beslutet att jag skulle lägga den.

Från den sekund att jag tar bollen i mina händer går allt fokus in på mig själv och bollen. Jag lägger märke till att målvakten Hope börjar ta av sig handskarna, dricka vatten och ställer sig för långt ifrån mållinjen. Men jag ger henne ingen ögonkontakt som jag ser att hon vill ha.

Det ända jag tänker på är hur jag tränat att slå straffar. Hur jag sätter fötterna, hur ja träffar bollen, vilken pendels osv. Tack vare Eija, en grym tillslagstränare i världsklass, så vet jag precis vad jag skulle göra. Hon har sagt till mig att om jag kan bestämma över bollen när jag släpper den från foten är det välldigt svårt för målisar att rädda den.

När dommaren sagt till Hope att ställa sig på linjen lägger jag ifrån mig bollen på straffpunkten. Vid det här läget hör jag ingenting och ser framför mig en liten målvakt och ett stort mål. När bollen rör nätet är det ren glädje och dans! Den straffen kommer vara med mig resten av min karriär!





Jossan, Limpan, Muha, Danne



Jessie



Axel


Muha, Jessie







Tack Muha och Danne för ni var här!



SEE YA!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0