BIGLandslaget!

Vi har varit borta i lite mer än en månad och vi lever just nu i en "läger-vardag"!

Här är varje dag en helt ny dag. Vi får vårat schema för morgondagen kvällen innan och bestämmer innan vi släcker lampan när vi ska äta frulle. Efter frukosten tränar vi eller springer på stan. Ni som läst hela bloggen vet att de varierar mellan förmiddag eller eftermiddags träning.

Våra huvuden är ganska minimerade, jag tänker på dom som går in i bigbrother huset. Vi går in i biglandslags läger. Små problem som blir stora. Små tävlingar som blir svinroliga! 

Som ni kanske märkt är internet ganska viktigt för oss. Vi vill ha kontakt med nära och kära sen också kunna små snacka med olika intresserade människor på Facebook. Det blir inte mycket tidningar då vi kan bli rubbade i våran focus.

Sen är det ganska mycket tid där vi försöker återhämta oss på bästa sätt. Vi tar med mycket vatten upp på rummet och påminner varandra att dricka hela tiden. Mest Sempan som säger till mig men ibland får jag in ett litet - Drick nu Sempan!

Vi laddade redan innan lägret med att köpa återhämtnings byxor. Det är ungefär som jätte tajta tajts som är sydda på ett speciellt sätt. Man får svettningar efter man satt på sig dom. Dom här byxorna ska hjälpa benen att inte svullna upp efter en match eller en hård träning. De ska öka blod flödet i kroppen. Sen finns det inga studier på att det till hundra procent hjälper. Men så länge vi tror på det så funkar dom!



Vi köpte också en varsin ström apparat. Den fäster man på muskler och så skickar den ström så att muskeln jobbar och får återhämtning. Det är en väl investerad pryl som många sjukgymnaster använder.. Allt detta för att vara så bra som möjligt!



Åter till biglandslaget! Att få sin egen tid är inte alltid lätt. Vissa behöver det mer än andra. Igår när jag å Sempan skulle sova snackade vi om hur bra det har fungerat på vårat rum. Vi har aldrig brännt av på varandra utan har haft små dippar som vi hjälpts åt att ta oss ur. Det kan handla om en kvart som jag går runt å muttrar över tex att det är heltäckningsmatta i rummet. Då kan Sempan kontra med att täcket i sängen är jätte bra. Så är det frid och fröjd igen.

Vi som följt BB vet att små tävlingar kan bli sjukt viktiga.. Det kan man säga att det blev igår på bussen. Vi lirade kort med Limp och Jerra sista biten till Frankfurt. Jag var katastrof dålig och var sur. Fick skit kort och kunde inte spela korten rätt. Men som tur är spelar man med människor som känner en och jag hoppas att dom bara skrattade åt att jag var sur. Sempan höll fanan högt och utmanade Jerra och Limp om segern som tillslut hamnade hos våran administratör LIMP! Grattis!

Tur att vi inte är övervakade 24/7.. Då hade man skämts över hur töntig man är ibland. Då menar jag hur lätt det är att klaga på vissa små detaljer.. samtidigt som man kan ha sjukt kul åt vissa detaljer som kanske egentligen inte är roliga. Det blir vad man gör det till! Sen är det roligt att få dela allt detta med en bra vän. Vi lär känna varandra mer och mer för varje dag och förhoppningsvis får vi vara med om det här flera gånger...

Så jag rundar av med att säga BIGlandslaget is not watching us! Men ni kan läsa om oss...

Kommentarer
Postat av: Josefine

Hej, har läst eran blogg sedan starten men aldrig kommit mig för att kommentera något men kände att det var dags nu:) Först och främst vill jag bara säga: Ett stort jävla grattis än så länge.. ni har varit grymma och än finns det mer att jobba för:) Vi hejar på er här hemma.. sitter klistrad framför teven på varenda match. Själv jobbar jag på ett boende för utvecklingsstörda och när matchen var i söndags så jobbade jag, men jag såg inget hinder i det utan jag drog med mig alla ut i vårat tv rum o där satt vi o skrek o heja!:D haha underbart var det att se dom så glada, inte vet jag om de förstod varför, men glada var dom:D Tack för all glädje ni sprider till våra hem:)

Och ett fortsatt lycka till!:)

kramar

2011-07-12 @ 12:19:45
Postat av: Admin:Dala

Kul å höra att vi sprider glädje! Vi ska fortsätta med det. Tack för du kommentera och att du läser... Fortsätt heja!!!

2011-07-12 @ 12:24:07
Postat av: Bubbe

Ett utsökt blogginlägg. Jag blir glad att du och Sempan är goda vänner och håller ihop. Trots din dålig-förlorar sida som du har.

Fortsätt så..

2011-07-12 @ 12:50:22
Postat av: Jesse

Hej bästa! Va bra att ni är laddade med diverse utrustning! Själv sitter man och laddar för morgondagen. Ge gärnet nu tjejer, visa vart medaljen skall hänga!! ! Önskar er all lycka till, massa kärlek och kramar:)

2011-07-12 @ 14:16:34
Postat av: Admin Semp

Tack bästa Bubbe och bästa Jesse!!! Håll tummarna, imorgon kör vi! Kraam

2011-07-12 @ 16:47:46
Postat av: Gagnefs fansen

Vi gillar verkligen brallorna var kan vi köpa dem?

2011-07-13 @ 08:48:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0