Läkare utan gränser 30 000 + RAVELLI

Här kommer ett litet förmiddagsinlägg från mig Sempan..

Lisa Ek, vår lagkamrat, är hjärnan bakom den insamling som ni sett här på bloggen. Pengarna skickades för ett tag sen in till Läkare utan gränser! Jag vill bara berätta att vi slog 30 000 kr gränsen! Jävligt bra jobbat av Lisa och alla som satte in pengar på det kontot! Ni som läser vår blogg kanske är några av dem som bidragit... så STORT TACK!!!!


På gårdagens träning dök en VM hjälte upp... VM -94!!! Thomas Ravelli!!!
Jag kommer ihåg vissa klipp från VM -94, då var jag 7 år. Starkast minns jag dessa fyra killar! Henke Larsson med sina flätor, den långe Kennet Andersson, Thomas Brollin och Thomas Ravelli. Ravellis räddning och hans skutt efter!! Jag har en stor planch hemma med lagfotot!


Han har fortfarande sjukt bra lim i handskarna... kanske inte samma form men rätt smidigt fortfarande! Verkar vara en jävligt kul snubbe! Rapp i käften och svar på allt! Vi var 3 lag så målvakterna följde sitt lag hela tiden. Jag och Lisa hamnade i samma lag igår så vi lira mot Ravelli... det var jämt men vi vann till slut "turneringen". Han fick hämta några bollar i nätmaskorna! :)


De fantastiska Ravelli skutten kördes på träningen också!! Såg nästan ut som att vi var bättre på de än han..

Later!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0